ПРЕС - РЕЛІЗ
ОКРЕМОЇ ГВАРДІЙСЬКОЇ ВЕРТОЛІТНОЇ БРИГАДИ ВНУТРІШНІХ ВІЙСЬК МВС УКРАЇНИ.
Формування
В вересні 1943 року Державний Комітет Оборони СРСР прийняв рішення про формування полку важких бомбардувальників на літаках ТБ-3.
Для виконання рішення, 10 льотних екіпажів з полку важких бомбардувальників, що дислокувались в поселенні Хурба на Амурі та 10 льотних екіпажів з гвардійської дивізії, що дислокувалась в поселенні Антонівка в Приморрі були відряджені на аеродром “Польовий” Московського військового округу, літаки ТБ-3 для комплектування полку авіаційною технікою прибули з фронтів.
Так було зформовано 1017 важко – бомбардувальний авіаційний полк, що складався з трьох авіаційних ескадрилій по 10 літаків ТБ-3 у кожній.
Командиром полку призначено гвардії майора Старосельцева І.П.
Участь у Великій  Вітчизняній війні.
З жовтня 1943 року по травень 1944 року полк дислокується на аеродромі “Добринське” біля міста Владимир і виконує завдання по забезпеченню бойових дій партизанських загонів в тилу противника, вперше в історії авіації відпрацьовується можливість доставки за лінію фронту танкеток на літаках ТБ – 3.
З травня по жовтень 1944 року полк базується на аеродромі міста Клін і бере безпосередню участь в підготовці повітряного десанту на аеродромах “Калінін”, “Киржач”, “Тейково”, “Медвежі озера”, викидаючи десант і бойову техніку.
Згідно постанови Державного Комітету Оборони в жовтні 1944 року 1017 важко – бомбардувальний авіаційний полк перейменовано в 51 авіаційно – транспортний полк і перебазовано на аеродром “Мігалово” в місті Калінін (нині Твер). Тут відбулося формування 21 гвардійської авіаційно – транспортної дивізії 9 гвардійського авіаційного корпусу Повітряно – десантних військ Червоної Армії. Новим командиром полку призначено майора Потєкаєва В.В., начальником штабу підполковника Жукова К.Г.  Командиром  дивізії призначено генерал – майора Горського В.П. До  складу 21 гвардійської авіаційно – транспортної дивізії ввійшли:
- 49-й гвардійський транспортно – десантний полк на літаках ЛІ-2;
- 50-й гвардійський транспортно – десантний полк на літаках ЛІ-2;
- 51-й авіаційно – транспортний полк на літаках ТБ-3;
- 52-й гвардійський важко-бомбардувальний полк на літаках ТБ-3.
На початок лютого 1945 року дивізія повністю була укомплектована і підготовлена до бойових дій.
Згідно Указу Президії Верховної Ради СРСР 21 лютого 1945 року полку вручено Бойовий Прапор і присвоєно звання “гвардійський”. Він став іменуватись: 51-й гвардійський авіаційно - транспортний полк.
В березні 1945 року полку згідно наказу екіпажі полку перегнали літаки ТБ-3 в місто Ташкент на переплавку , отримали літаки ЛІ-2 і повернулись на аеродром “Мігалово”.
З червня 1945 року дивізія в складі 3-х полків повітряним ешелоном  перебазована з аеродрому “Мігалово” на аеродром “Чита-1”.           
Після перебазування дивізія ввійшла до складу 12 Повітряної армії. На 10 липня 51-й гвардійський авіаційно - транспортний полк повністю перебазовано і доукомплектовано. Особовий склад почав виконувати завдання по перевезенню озброєння, техніки, боєприпасів на аеродроми: "Чойбалсан", "Тамсаг-Булак", "Рудовка" в інтересах Забайкальського фронту.
3 серпня 1945 року полк перебазувався на аеродром "74 роз'їзд" де займався підготовкою і ремонтом матеріальної частини.
На озброєнні полку знаходилося 26 літаків Лі-2 та 4 літаки С-47.
Війна з Японією.
Після оголошення Указу Президіуму Верховної Ради СРСР про те, що СРСР знаходиться в стані війни з Імперіалістичною Японією 9 серпня 1945 року полк перелетів на аеродром на території Монголії "Чойболсан" і приступив до виконання бойових операцій по забезпеченню 12 Повітряної Армії та 6 Танкової Армії в перевезенні особового складу, паливно-мастильних матеріалів, боєприпасів, продовольства, поранених.
16 серпня полк перебазувався на аеродром "Тамсаг-Булак". В складі окремих груп та екіпажів особовий склад полку викидає та висаджує десант для звільнення міст окупованих японськими військами: Мукден, Лубей, Тунгляо,  Ванем'яо, Порт-Артур, Дайрен.
Польоти виконувались над незнайомою горно-лісистою місцевістю в складних метеорологічних умовах. Тільки завдяки авіації 6 Танкова Армія  могла переміщатись в умовах Великого і Малого Хінгану.
21 серпня 1945 року в складі дивізії полк перебазувався на аеродром "Мукден" на території Манчжурії де продовжив виконувати оперативну роботу та спеціальні урядові завдання.
Урядові завдання та спеціальні польоти виконували:
- екіпаж гв. капітана Лялькіна перевозив японського імператора ПУ-І посадженого намісником в Манчжурії з аеродрому "Чанчунь" в м. Чита на суд;
- екіпаж гв. майора  Хрипунова перевозив з аеродрому "Чанчунь" на аеродром "Мукден" історичного білогвардійця отамана Семьонова на міжнародний суд в місто Іркутськ.;
- екіпажі гв. капітанів Кулаєва і Васильєва перевозили в столицю Китаю Пекін  членів ЦК компартії Китаю;
- екіпаж гв. капітана Лялькіна з аеродрому "Чанчунь" доставив особливо важливі грузи в Москву;
- забезпечувалась зустріч літака, на борту якого знаходилась член китайського уряду госпожа Чан Каі Ші.
За період бойових дій з 9 серпня по 2 вересня 1945 року особовий склад полку виконав:
- польотів - 576;
- наліт - 1960 годин;
- перевезено вантажів - 700 тон;
- перевезено людей 3300 чоловік;
- наліт на 1 пілота - 70 годин;
- пройдено повітряних доріг - 438000 км.;
- екіпажі виконували в день по 3 бойових вильоти.
За відмінне виконання бойових завдань під час війни з Японією Генералісимусом Радянського Союзу Сталіним І.В. була оголошена подяка особовому складу частини та нагороджено державними нагородами:
А)Орденом:
- "Червоного прапора" - 22 чоловіки;
- "Вітчизняної війни" - 10 чоловік;
- "Олександра Невського" - 1 чоловік;
- "Червоної Зірки" - 53 чоловіка;
Б)Медаллю:
- "За бойові заслуги" - 42 чоловіки;
- "За відвагу" - 19 чоловік;
- "За перемогу над Японією" - 269 чоловік;
- Командир полку гв.полковник Потекаєв, нагороджений національним Китайським орденом "Юнквеі" - 5 СТ.
- Екіпаж гв.капітана Кулаєва - Монгольським орденом "Полярна Зірка"
З жовтня 1945 року 51-й гвардійський транспортно-десантний полк виведений зі складу 21 гвардійської авіаційно-транспортної  дивізії, для оперативної роботи перебазований на аеродром "Чань - Чунь".
7 квітня 1946 року полк перелетів на аеродром "Харбін" з якого виконує оперативні задачі до 23 квітня 1945 року по перебазуванню людей та вантажів при евакуації військ згідно постанови Президіуму Верховної Ради СРСР "Про вивід радянських військ з території Манчжурії".
23 квітня 1945 року полк повітряним ешелоном перебазувався на аеродром "Мучна" де ввійшов до складу 54 Орловської транспортної авіаційної дивізії 10 Повітряної Армії.
15 травня 1946 року полк перебазувався на аеродром "Комсомольськ на Амурі" де приступив до виконання Курсу Бойової підготовки 1946 року.....